Контроль якості при будівництві





Контроль якості при будівництві.



Якість і надійність системи зв'язку залежить від багатьох чинників. Зокрема серед них потрібно виділити декотрі моменти на котрі зазвичай не звертають увагу керівники підприємств зв'язку. А саме:
· Якість проектно-вишукувальних робіт.
· Кваліфікація підрядника.
· Технічний нагляд за будівництвом.
· Технічне обслуговування вже побудованої лінії.
Оскільки замовник здебільшого керується принципом згідно якого головне завдання топ-менеджера це приносити акціонеру найбільший прибуток, основне гасло замовника сьогодні, до виконання робіт, це отримати кінцевий продукт ШВИДКО і ДЕШЕВО.
Причому забувається два головних принципи людської психології:
· Скупий платить двічі.
· Довіряй але перевіряй.
Тому як наслідок багато проектів найпровідніших телекомунікаційних компаній України виконані з великими технічними помилками при проектуванні, з порушенням багатьох вимог норм на проектування, особливо з численними порушеннями земельного законодавства України, подекуди подібні твори навіть проектами назвати досить проблематично оскільки вони не містять фактично жодної інформації.
Оскільки замовник економить не лише на проектантах, а і на будівельниках то виконані роботи по низькоякісним проектам ще більше погіршують ситуацію. Окрім цього часто співробітники будівельних організацій мають низьку кваліфікацію в наслідок відповідної низької платні. Це призводить не лише до неякісно виконаних робіт але і до людських жертв в наслідок неякісного проекту та низької кваліфікації та порушенню вимог на будівництво підрядником.
Але замовник як правило не зупиняється на досягнутому і тому намагається заощадити ще й на технічному нагляді. В наслідок чого він фактично є або суто номінальним, для галочки, або просто відсутній.
Зрештою і технічне обслуговування фактично є головним болем для такого ощадливого замовника. Адже за що платити людям коли все начебто працює? Тим більше що зв'язок це не газорозподільна транспортна мережа і випадку подібного вибуху будинку у Дніпропетровську навряд чи можливо.
Тому все працює і лише чекає свого часу щоб датись в знаки.
Далі наведено кілька прикладів котрі вже свого часу дались в знаки і призвели до збитків: (Щоправда декотрі ще чекають свого часу як-то (муфти з незагерметизованими, або "загерметизованими" ізолентою портами) колодці, та муфти з водою, муфти та оптичні кроси в котрих обрізали не задіяні підчас монтажу модулі чи волокна, кілька пар волокон з'єднання котрих закрито однією гільзою захистку зросту та інші порушення технології будівництва і недотримання проектних рішень, помилки при проектуванні, судові позови за порушення земельного законодавства України, тощо).

Миша в кросі. Миша в кросі збільшено.

На фото видно, як внаслідок відсутності герметизації отворів вводу кабелю та обладнання та вентиляції в контейнер з обладнанням потрапила миша. Ефектом стало кілька годин обриву на лінії, пробіг двох машин ремонтними бригадами (загалом більше 600 км пробігу автомашин) на цьому фоні вартість перегризених чотирьох з'єднувальних світловодних шнурів просто мізерна.

Згин в волокні. Автор фотографії начальник лабораторії ВОЛЗ Педан С.В.

На фото видно згин модульної трубки (виділено червоним квадратом) як наслідок помилки при монтажу муфти, призвів до появи 3 дБ загасання в місці згину, в наслідок чого роботи по впровадженню більш швидкісної системи передавання затримались на кілька днів. А працівники технічного нагляду з-за відсутності якісної проектної документації та порушенні будівельних робіт при прокладанні кабелю кілька день рили ґрунт та здійснювали кілька сот кілометрові вояжі.

Згин в волокні.

На фото видно розмив як наслідок неякісного виконання проектних робіт та фактичної відсутності контролю прийому проекту і головно технічного нагляду. Як результат кабель часто підлягав розмиванню і на його закопування не раз виїзджали бригади (розмив досягав до півтора метри в глиб). Загалом на ліквідацію розмиву знадобилось в еквіваленті не менше 2000 $ лише в продовж 2007 року. Але проблему фактично повністю так і не усунули.



Перейти на головну сторінку
Повернутись до списку Літератури